Thursday, April 1, 2010

KETIKA CINTA BERTASBIH

Movie ni bapak segala sedih doeh. Sape yang dah tngok tahulah betapa sedihnya citer nih. Sape yang kate tak sedih tuh, hati batu btoll! So, disini aku siarkan lirik lagunya yaaaa... This make me wanna cry. So, just feel every little words of this song. 

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu
Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit
Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur padamu atas segala cinta


Paling menyentak hati nuranikuh ini, *ceh, ayat nak tercabut perut dengar* cinta yang terzahir dan lahir adalah kerana ALLAH swt.  Ikhlas dan suci cinta mereka. Itulah kalau dikatakan, 'kalau ada jodoh tak ke mana.' Tak payah lah korang sanggup nak gadaikan maruah kerana cinta yeeer. Kalau korang tengok kes2 buang bayi tuh, hah, lahirnya atas sebab cinta palsu dan kata-kata manis sang arjuna yang memanah hati sang dewi. HAHA. *sastera beb* Konklusinya, tak payah percaya kalau lelaki tuh cakap, "sayang, I janji akan bertanggungjawab kalau ade pape, bla bla bla." 100% palsu!! 

Aku nasihat ni atas dasar rasa kasih pada saudara se-ISLAM dan terhadap kaum wanita yang mudah percaya omong kosong lelaki. Biarlah kalau bercinta tuh tak payah over sangat. Sekadar memenuhi kehendak sebagai sorang insan yang perlu kasih sayang, cukuplah. *geli tak ayat ni? aku tak peduli.* HAHA. So, jangan nak terkinja-kinja bagi mahkota kita yang takde jual kat tepi jalan tuh hah. Ade korang nampak ke peniaga2 jual mahkota seorang gadis kat mana tepi jalan ke highway ke kedai ke? Tak de kan? Sekali korang bagi, menyesal seumur hidup. 

Sampai sini je ek. Aku nak masuk keje dah. Buhbye. Salam.


syaza aqillah♥

 


No comments:

 
☂ HAKMILIK KEKAL CIK DODOL© ☂