Monday, April 5, 2010

Mama yang ku rindu.

Aku pergi keje kan tumpang jiran aku. Sebelum ke rumah jiran ku, aku singgah umah aku dulu. *aku tinggal kat umah nenek kuh. blakang tuh umah aku* Saat kaki jejak ke dalam rumah, kotak minda ku mengimbas segala saat2 manis kuh bersama mama,abah dan adik. Paling aku sebak tatkala melihat foto arwah mama ku bersama aku, adik dan abah di dinding rumah. Senyuman itulah yang sering aku rindukan setiap malam sebelum lena. Wajah itu lah yang sering aku mimpikan dalam tidurku. 

Aku tatap gambar itu dengan rindu yang memenuhi setiap ruangan hati aku. Aku terasa ketika mama memelukku bila aku menangis. Aku teringat bila mama ketawa dek keletahku dan adik. Aku teringat tatkala mama kecewa dengan sikap aku dan adik. Semuanya masih segar dalam ingatan aku. Lalu air mata aku jatuh membasahi pipi. Sungguh aku merindui mama yang aku cintai. Bagi aku, mama seorang ibu yang sangat tabah dengan segala kerenah dua anaknya yang dahulu suka membuat masalah. Aku menyesal. Sungguh aku rindu mama.

Jika kau bisa kembali, 
aku pasti tidak akan mengulangi,
kesilapanku yang bisa menyakiti,
hatimu yang suci.
Sungguh,
hanya kau ibu yang ku cintai,
yang sering ku mimpi,
dalam tidurku yang sepi.
Kini, 
sunyi tanpa dirimu disini,
yang selalu berada di sisi,
kala aku menyendiri.
Mama,
demi ALLAH yang aku cintai,
aku amat merindui,
dirimu yang sentiasa di hati.


Setelah aku menyapu air mataku, aku melangkah keluar dari rumah aku, dan sempat memohon agar mama sentiasa doakan aku dari sana. Mama, kita sayang, cinta dan rindu mama. Mama lah segalanya buat kita.

27 April akan datang hari jadi mama. Akan aku hadiahkannya sekalung surah Yassin dan doa agar mama bahagia di sana.



syaza aqillah♥

No comments:

 
☂ HAKMILIK KEKAL CIK DODOL© ☂