Sunday, May 9, 2010

Anybody help me, please......

Please! Help me! I feel down! Upset! Depressed! Ya Allah. Bantulah hambamu yang serba lemah ini untuk terus hidup dan menjalani hari-hari yang penuh dengan dugaan. Amin Ya Rabbal Al- Amin. Aku amat sedih apabila UPU,dan Poli yang aku mohon gagal diterima. Aku cuba untuk menerima dengan sepenuh hati. Tapi, apakan daya, aku hanya seorang insan yang lemah. Aku punya perasaan dan hati yang mudah terluka dan tergores.

Kenapa?

Kenapa?

dan

Kenapa????

Aku tak dapat Upu dan Poli? Hadoiiiiii!!!! Aku tahu ni adalah sebuah dugaan, tapi aku merasa cemburu dengan orang lain yang diterima, walaupun keputusan diorang lebih kurang dengan aku je, sedangkan aku tidak diterima! Astaghfirullah. Aku lemah tatkala memikirkan perkara ini. Aku bagai seorang yang hilang petunjuk arah untuk terus melangkah. Apa yang harus aku lakukan? Menerimanya dengan senyuman yang manis dan gembira? Sedangkan di dalam hatiku bagai dihiris-hiris apabila orang sekeliling aku sibuk bertanya, 

"Syaza dapat ke tak upu?"

"Syaza dapat mana?"

"Syaza masuk U mana?" 

Aku hanya tersenyum dan menjawab dengan tenang, walaupun hati aku sebak, tiada siapa yang tahu.

"UPU tak dapat."
Begitu selamba kan? Tapi, korang tau tak hati aku ni meronta,

'Jangan tanya lagi! Aku tak sanggup terus dilukai lagi. Cukup! Begitu pedih kata-kata itu untuk aku!'
Tapi, soalan itu lah sering aku dengar untuk bulan ini. 

Cukup. Cukup. Cukup.
Aku akan terus berusaha membuat rayuan sehingga aku diterima. Ya Allah, ko makbulkanlah doa-doa ku. Sesungguhnya, kau Maha Mendengar. Amin.

♥syaza aqillah

No comments:

 
☂ HAKMILIK KEKAL CIK DODOL© ☂